090116

16 januari 2009 är dagen då jag äntligen tog min lärarexamen. Hela dagen var verkligen perfekt. Hade mysigt besök så dagen började bra och fortsatte hos Jennie klockan 12 med champagnefrukost och Simply the best på repeat.





Sen hem och fixa i ordning sig för att möta upp älskade familjen som kom hit och dricka lite mer champagne, få blommor och väldans fina presenter. Tack, tack, tack! Iväg till kyrkan vid 16-tiden och 16.30 tågade vi in till pampig musik. Studentprästen höll tal, lärare som vi haft höll tal, fina låtar spelades och jag bara njöt och var faktiskt så stolt över mig själv, mitt och Jessicas examensarbete, Jennie och alla andra lärarstudenter som lyckats bli lärare:)










Mamma var fotograf under ceremonin så nästan alla bilder är suddiga men det gör inget lilla mamma. Andra har tagit kort och ni var ju där vilket är det viktigaste! Efter kyrkan blev det restaurang med både min och Jessicas familj. Äntligen fick de träffas och det gick strålande. Sen vidare till Smålandsgatan där jag, Jennie och Jessica hade vår examensfest och vi skrattade, dansade, drack och mot kvällen kom tårarna. Hade skjutit på det väldans länge men till slut gick det inte längre. Mycket märkliga känslor det här, tomhet och saknad. Har nog fortfarande inte riktigt förstått men det kommer så småningom antar jag.


TACK TACK TACK alla som uppvaktade, var här, tänkte på mig denna dagen. Den var nog den bästa dagen hittills och jag kunde inte önskat den på något annat sätt ska ni veta! Nu har jag min fina examen och har börjat den absolut sista terminen på högskolan i Kalmar. Denna terminen blir mitt avslut till studentlivet för till hösten...ja då ska jag bli vuxen!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback