GBG 4/7-5/7

Nu kommer Göteborgsvistelsen...

Dagen började med uppstigning 04.45 för att jobba mellan 06-12. Hem en snabbis och hämta packningen och fixa lite innan vi styrde Toyotan mot Göteborg. Kom fram halv fyra efter lite om och hem till vårt fina hotell. First Hotel G hette det, fyrstjärningt och allt!



På hotellet så blev det lite fördrinkar både på hotellrummet och i hotellets bar innan vi mötte upp mammas kompis med familj. Då gick vi vidare längs Avenyn för  att hitta någonstans och äta och det var inte lätt  i en stad som både har Bruce Springsteen och Partille Cup men vi lyckades till sist. Hela stan bubblade av Bruce Springsteen och det var hans musik på varje restaurang och folk i T-shirts och bandanas passerade oss hela tiden. Vid halv nio var vi framme vid Ullevi där jag och syrran fick varsin tröja av mamma & Håkan och sen letade vi upp våra plaster...


               

                

               



Lite innan 21 entrade Bruce scenen med sitt band och rockade verkligen loss under de nästan 3 timmar som konserten varade. Började med Born In The Usa dagen till ära. Showen var helt fantastisk och det var ömsom tårar och skratt. För det mesta stod jag bara med ett leende på läpparna och kunde knappt fatta vart jag var. En av de bästa upplevelserna någonsin! 58 000 människor kan ju inte ha fel!:)

              

               


Efter konserten drog vi oss hemåt och en säng har aldrig varit mer efterlängtad och vid 02.00 så slöt sig de små gröna. Upp vid nio för att äta en helt fantastisk frukostbuffé och sen begav vi oss hemåt mot kära Skåneland. Inte utan en massa kvällstidningar fyllda med konsertsnack:)

 

Kommentarer
Postat av: Anja

Låter helt underbart! Men jag saknar att det inte går att förstora bilderna, jag är gammal och ser inte såå smått du vet :)

2008-07-09 @ 23:18:07
Postat av: emma

Underbart! Jag vill se tröjan! ;) Nästa konsert blir Daughtry! ;P Pussss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback