Så här ligger det till...

Var hos doktorn igår igen med mitt öga, denna gången fick jag en annan doktor
som faktiskt tittade på mitt öga ( på lite smått ohumana sätt kan jag tycka) och
han konstaterade att hela mitt vänstra öga var rött, svullet och väldigt irriterat. Han
lyckades även se att insidan av mitt ögonlock var exakt lika irriterat och svullet och
att mina slemhinnor var igenslemmade eller nåt sådant äckligt. Han kunde inte
lösa mitt problem så jag fick en brådskande remiss och ett par ögondroppar som
skulle hjälpa mot smärtan. Behöver jag ens svara på om de hjälper? Eller om jag
fått nån kallelse till ögondoktorn? Brådskande här i Kalmar kan knappast betyda
samma sak som för mig. Får man inget fint brev eller telefonsamtal innan lunch
imorgon så ringer jag någon och hotar med att peta ut ögonh*lvetet!

Så mina dagar ser ut som följande. Jag ligger i mörker nästan hela dagarna och
försöker sova bort de ljusa timmarna så det kan bli kväll och jag kan titta någorlunda
obehindrat. Mitt öga är hyperkänsligt för ljus så det blir knappt nån TV eller data för
mig vilket är passande när man har en hemtenta att skriva. Jag kan ju i och för sig
sitta och hålla för ena ögat när jag skriver (vilket jag gör nu).

ÅHHHHHH vad jag e bitter och trött på livet just nu.

Så ligger det till och det lär inte komma så många uppdateringar förrän ögat är
på bättringsvägen. Now you know...

Tur att jag har underbara människor i min närhet som gör allt för att jag ska må
bra. Har en speciell som just nu sover i min säng:) Du ska ha ett stort tack för
allt du gjort dessa dagar! <3

Hörs förhoppningsvis snart alla mina underbara läsare! (och de som inte är så
underbara för tyvärr har jag sådana med)

Kramar Josephine


image167

Så här glad e jag just nu...Fast tusen gånger fulare....


Kommentarer
Postat av: hulda

du blir aldrig ful mitt hjärta..du är alltid så vacker..din insida överglänser allt annat..älskar dig så mycket och ja hjälper till att peta ut ögat snart tihi..puss

2007-03-20 @ 23:41:11
Postat av: egobollen

åhhhhh vilken sööööt bild!!! tihi.. jag vill att ditt ögonhelvete ska bli friskt snart!!hatar när ni är sjuka :( hihi snart är vi nästan grannar bejbi, shit vad kul vi ska ha.. mohahahaha!! massa promenader och annat superskojsigt :D pusspuss älsklingen!!! älskar dig massvis!!

Postat av: Tanya

Ååh men vännen, har du inte fått komma till doktorn än? Isåfall tycker jag du ska ringa till ögonmottagningen och få dem att fatta att du måste in NU, IDAG. Huu jag tycker så himla synd om dig, kan bara tänka mig din frustration och smärta :(

Massa massa kramar till dig

2007-03-21 @ 11:30:07
URL: http://www.chickan.se
Postat av: emmy

Hoppas ögat e lite bra så du kan läsa dina kommentarer, Hilda var här innan o berättade hur illa det var ställt med ditt stackars öga! Tycker så synd om dej, kan verkligen inte vara roligt att ligga i mörker hela dagarna! Men jag skickar en stooooor Kram nu o hoppas det blir lite bättre för varje dag!! Jag håller tummarna för det iaf!!! KRAM!!

2007-03-21 @ 23:01:43
URL: http://mems.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback