Dagen då...

Ja då kommer dagen i en liten resumé:

Jag cyklade som sagt till läkarcentralen och fick snällt betala
150 kr för att doktorn skulle titta på mig. Jag var intryckt mellan
två tider så han tittade på mig i ungefär 2 sekunder och sen löd
domen: Ögoninflammation. Jaha...det visste jag ju redan och sen
fick jag ett recept och allt var klart på ca 2 min och det betalde jag
150 kr för? Sinnessjukt egentligen...

Cyklade hem till Hilda sen och väntade på att hon skulle packa klart
så vi kunde gå till stan och vi gick faktiskt från Hilda. (mkt imponerande)
Väl inne i stan gick vi först till Emmy och dumpade Hildas väska och sen
började turen på stan som innehöll: HM (present till Hannes), Apoteket
(ganska uppenbart), Kallskänken (vi blev hungriga), Ugly (snälla Emmy
bjöd på kaffe), Claes Ohlson (hörlurar och batteri) och ICA (Hilda behövde
färdlektyr:D) Sen lämnade jag av henne på stationen och begav mig till
biblioteket. Var tänkt att jag skulle låna lite böcker men detta bibliotek
verkar inte ha någon utav de böckerna jag var ute efter. Så lite butter cyklade
jag hem.

Väl hemma har jag inte gjort mycket vettigt, mest tyckt synd om mig själv
och gråtit en skvätt (av smärta och frustration) och kollat (ibland lyssnat)
på TV. Nu lyssnar jag på fina Regina Spektor, börjar nog bli lite besatt
av henne.


"This is how it works, you're young until you're not.
You love until you don't, you try until you can't.
You laugh until you cry, you cry until you laugh
And everyone must breathe until their dying breath

No, this is how it works, you peer inside yourself
You take the things you like and try to love the things you took.
And then you take that love you made and stick it into some,
someone else's heart. Pumping someone else's blood
and walking arm in arm, you hope it don't get harmed
But even if it does, you'll just do it all again..."

Regina Spektor - On the radio

Nu ska jag fördriva tiden lite tills hon blir 23.00 :)

Och jag e faktiskt lite ledsen för att du inte ringt....

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Hilda

jag vet..regina sepktor är helt fantastisk..är så glad att malin skickade samson till mig..tack för en mysig och effektiv stadstur..hehe..hopaps ditt öga blir bättre..tycker så synd om dig gumman..puss pus ..älskar dig..

2007-03-08 @ 23:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback