Arg och fattig!

Jag har gått och längtat efter denna lönen sen ungefär helgen
efter midsommar och nu när den äntligen kommer så inser jag
att jag har blivit "lurad" på en massa timmar. Så min rikedom var
inte någon rikedom längre utan en orimligt låg summa som INTE
kommer räcka tills nästa löning då jag blir betydligt rikare. Tydligen
så har en "borttappad" lönelapp gjort så att jag gått miste om ca 1
veckas jobb vilket i sin tur ganska mkt pengar, en fjärdedel av min lön 
+ 2 söndagar med full OB. Så jag får snällt klara mig på ca 1400 kr
(med nästan alla räkningar betalda) tills den 24 aug. Och då ska jag klippa
mig, ha råd att ha lite kul på festivalen, köpa present till pappa, åka till
Köpenhamn och shoppa (hahahaha, yeah right), shoppa lite nytt och
välbehövligt på IKEA, ha fixat mina naglar, ha mat och leverne i Kalmar i
ca 2 veckor innan mer pengar kommer.

Ni förstår nog själva att det är en hel del som kommer gå bort, ja allt utom
maten i Kalmar. Och klippningen, även om tanken på att låta mitt råttbo
vara och spara 260 kr är VÄLDIGT frestande. Åh, jag blir så arg. Jag ska
aldrig mer sätta min fot på det jobbet igen, inte mer nu. Nu är det NOG!

De dagarna jag gått miste om kommer betalas ut det vet jag och
antagligen redan nästa månad men vad hjälper det mig nu. Nästa lön
är sommaren ju i princip slut och skolan har börjat igen...

Hoppas verkligen på att vikpengarna från dagiset kommer denna månaden
för då kan jag räkna med ca 500 till men vad är det liksom? Det är ju
knappt någonting, mat i ca 10 dagar eller nåt. Jippie...

"If I was a rich girl...."

Kommentarer
Postat av: h.

usch det låter sådär kul du..det blir en fattig mpnad för oss båda då..ja har nog ungefär 700 att leva på..fattar inte hur man ska lyckas leva det här jäkla livet..pissigt...puss

2007-07-25 @ 10:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback