Helgen som gått!

Jaa...sicken helg alltså. Den har varit både den bästa och värsta,
roligaste & tråkigaste, ja you name it! Men den fick ett jättebra slut
så nu kan jag se tillbaka på den med glädje:) Ska kanske berätta
vad som hänt under dessa dagar med:)

FREDAG

Var fortfarande lite småkrasslig så på dagen gjorde jag inte
mkt ansträngande alls, vilket var ganska skönt det med. På
kvällen så kom Jennie över och vi kollade på Dreamgirls, som
faktiskt var jättebra, älskar filmer med mycket musik. Sen frågade
Jennie om jag inte var sugen att åka till stan och ta en cider och
då blev det fart på mig, på med sminket och halsa ett glas vin och
sen cyklade vi ner till stan. Gick in på Vallen innan 23 och köpte oss
varsin cider. Kom några killar och satte sig vid oss och dom pratade
vi med ett tag tills vi fick syn på David och Mackan, vilka vi spenderade
resten av kvällen med. Hade faktiskt riktigt roligt för att bara ha druckit
ett glas vin och 3 cider. Sen hände det lite tråkiga saker och vi beslöt
oss för att åka hem, väl hemma så inser jag att mina nycklar är BORTA!
Jag letar igenom hela väskan om och om igen men icke att dom var
där. Panikslagen över vart jag kan ha tappat dom och över att jag inte
kommer in i min lägenhet så fick jag snällt nog sova hos A. En bra
kväll som slutade dåligt.

              

LÖRDAG

Sov inte så mycket den natten och klockan 08 så ringde jag
Kalmarhems jour och de skickade hit Securitas att öppna min
lägenhet. 538 kr kostade det mig, det är sura pengar men jag var
överlycklig över att komma in i min lägenhet igen! Resten av dagen
så slappade jag mest, låg ute på gräsmattan och vilade och väntade
på att klockan skulle bli 16.47 då tåget mot Västervik gick. Vid 20-tiden
så var vi framme och möttes av Jennies mamma, Roger och lillebror
som körde oss direkt ut till Gränsö där bröllopsfesten ägde rum och
det var full rulle direkt och trots snorkig serveringspersonal så klarade
jag & Jennie oss galant. Vi fick mycket beröm och det var verkligen hur
skoj som helst så det gör vi gärna om, eller hur? I slutet blev vi bjudna
på varsin drink som intogs precis innan baren stängde:) Festen slutade
vid 02 och efter lite plock så kom Roger och hämtade oss och sen blev
det bingen:)

              

    

SÖNDAG

Sov ganska länge båda två vilket var välbehövligt och skönt! Gick upp
och käkade frukost och sen begav vi oss av till golfen där det var DM.
Efter det så åkte vi hem till Jennie igen och käkade tacos och sen var
det dags för Williams fotbollsträning som vi åkte och kollade på. Var
även där jag fick reda på att HIF ledde över Kalmar med 4-0 i halvtid:)
Efter fotbollen åkte jag och Jennie en liten sightseeing tur i Västervik.
Vi åkte även och hälsade på Jennies pappa och en tur till Kvantum
för lite onyttigheter. Vi började se Beck vid 21-tiden men Jennie
somnade till innan nyheterna så vid halv elva tiden gick vi ner och la
oss för kvällen. Vaddå trötta liksom?

              

MÅNDAG

Denna dagen gick jag upp vid nio för jag skulle ringa till Vallen angående
mina nycklar men inget svar så jag talar in på svararen.. Jennie väckte
jag vid 10-tiden och när vi sitter och äter frukost så ringer barchefen från
Vallen och frågar mig om jag kan beskriva mina nycklar och det gjorde jag
och då sa han att dom hade hittat dom! Jag blev så glad att jag bara stod
och hoppade i Jennies kök!:) Efter frukosten så fixade vi oss och packade
ihop allting och begav oss ner på stan. Vi gick runt i en massa affärer
 och shoppade lite och sen åt vi på Sahara där man fick kombinera
sin egen sallad, Sjukt gott var det. Sen när klockan var 14.50 så bar det av
till Kalmar med bussen och vid en 18 tiden så var man hemma igen. Åkte
 och handlade en snabbis och sen kollade jag & A en film, Bordertown.
Sjukt bra film baseradpå sanna historier, så se den!:)

    

Nu ska jag dricka upp mitt te och kanske ta mig en liten macka. Efter det
är det bingen. Imorgon blir det förhoppningsvis solning på gräsmattan!

Nattinatt allihopa!

Tack för en sjukt rolig och mysig helg hjärtat! ♥

Kommentarer
Postat av: jennie

tack sjäääälv älskling!! har haft så sjuuukt kul!! yrket bartender är något för oss, det vill jag lova ;) puss puss

2007-08-21 @ 00:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback