Du hade tid...

Hur ska jag gå hem när allt är så här?
Och du vet att jag kommer se på dig så där.
Och säga: "Vad har du gjort ikväll? Och vad
har du bestämt? Du sa du behövde tid,
du hade tid..."

Jag frågar: "Älskade dom dig ikväll?"
Du svarar: "Dom älskar mig men bara nu,
den enda som verkligen älskar mig är du."


Jag har alltid funderat hur man ska fungera som människa när man stöter på
djupa motgångar, såna motgångar som man i förväg trott att man aldrig skulle
orka sig upp ur sängen för,  inte orka dra upp persiennen, inte klä på sig, inte äta,
inte jobba, ja INTE fungera helt enkelt. Men på något  sätt så går man upp ur
sängen, man drar upp persiennen, man klär på sig, äter frukost och går iväg
till jobbet, kommer hem och kanske inser på kvällskvisten att man klarat en hel
vecka så här och att det faktiskt GÅR, det GICK...Människan klarar så mycket mer
 än vad hon tror, än vad jag tror, och tack gode Gud för det.

Hans blåa ögon gör mig matt,
han säger " ta aldrig nånting för givet"
och vi pratar om vart vi ska just i natt
men jag antar att vi menar hela livet

O i natt vill  han falla fritt
vi tar en runda till och jag bjuder.
Min älskling har ett hjärta av snö
så vitt som renaste, lenaste puder
och nu vill han falla fritt...

Kommentarer
Postat av: jennie

tänker på dig gumman!!
Älskar dig!

Postat av: Anonym

du är finast...puss

2006-11-09 @ 22:59:11
Postat av: Sofia

Hej sötnos!
Åå tack ska du ha för ditt grattis! Hade en jättefin dag. Och imorgon är det dags, eller ja idag blir det förstås. Är så jäkla nervös nu. Det är verkligen ett äventyr. Jag hoppas du har det bra här hemma och också får en bra höst och vinter. Ta hand om dig nu! Massa kramar

2006-11-13 @ 00:10:45
URL: http://gunnemyr.com/p-tit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback